Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, June 3, 2013

my wiwe :)


hai semua, selamat datang ke blog ibu mengandung yang sedang beremosi... yeayy!!

untuk pengetahuan, semalam merupakan pertama kali ibu mengandung muntah.. yeayy!! rasa dia euwww tapi org kata, barulah nama dia mengandung bayi bukan? kalau tak muntah kang org syak kau mengandung lemak saje .. hmm ;p

malam semalam, seperti yang si eha ni mengadu, dia mengalami angin2 sepanjang hari bukan? dan penderitaan dia berakhir bila akhernya dia muntah nasi kari dan jus oren tropicana pukul 230 pagi!! yeayy!! hahahaha. ye, betul.. xsangka muntah adelah penyelesaiannya!.. lepas muntah rasa lega gila siap boleh bergurau senda dengan suami (bukan antara pusat ngan lutut punya gurau ok)..

maka pada siangnya, sumpah aku takut nak makan. manelah tahu dibuatnya lepas makan nasik lemak, kat lab kang aku muntah nasik lemak, pastu x sempat g toilet plak tu, beterabur dlm lab xke naya?... lagipun.. kantoi la tabiat buruk suka makan nasik lemak pagi2! hahaha. jadi sebelum g kerja aku makan roti krim jagung (gardenia punye yg laszat gilo tu)  which is sgt rare sbb aku ni jenis amik heavy breakfast ( lunch pun heavy, dinner pun, sbb tula aku heavy.. sigh...) masa lunch break pun aku makan sandwich je. (heu heu... genap 9 bulan kalau diteruskan konfem makcik slim haha)

sebelum balik tetiba aku mengidam starbucks. so aku beli tapau..minum dlm keta, sbb pejalanan aku pn panjang sket sbb antar mmber aku kat wangsa maju, balik tu, bole plak jalan ipoh jem sbb ade construction wadefish. haaa masa ni laa aku rasa nk muntah ya amat. cuaks gak sbb xde prepare plastik ke hape.. tissue pun jaohh kat blakang, buat periasan je biasanya. aku tahan tahan tahan, siap tutup radia dan x layan wassap.. cuba bertenang setenang mungkin. 

alhamdulillah, smpai rumah je suami dh siap kat porch nk bukakkan gate. ilove u husband! lepas park xdan nk salam suami aku trus lari masuk toilet dan uwekk uwekk.. habis rm 10.20 (harga staff glen) masuk jamban. siap ada bau mocha frap lagi muntah tersebut. hahaha.. macam aku kata, mmg euwww tp melegakan :))  

yeayy alhamdulillah anak ibu dah ade progress, dh buat ibu muntah2 :))