Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, June 9, 2013

:)


sunny monday :)

harini aku takda monday blues sbb semalam ade member malas buat oncall so ptg ni aku masuk kul 5 yeayy!! so drpada aku melanguk tak buat apa sementara nk tunggu washing machine ni siap, maka, ada baiknya aku blogging update diri.. ehemmm.. :)

latest BHCG result aku adelah pada 2 minggu lepas 28/5/13

alhamdulillah... aku ni slalu risau tak tentu hala.. so bila tengok result yang meyakinkan ni, barulah aku brani buat appointment dengan gynae.

okay minggu lepas aku telah pegi checkup buat pertama kali. dengan doc lelaki bernama Dr. RC. (boleh teka nama penuh dia kalau kau bosan sgt) sebab musabab jumpa dia ialah bebudak lab sume recommend dia sbb doc RC saje gynae yg ade scanner canggih boleh scan 4D ke ape tah.. so pada hari kamis lepas, (6/613) aku pn g sana kul 230ptg. 



bole nampak ke? so my baby is now 1.79cm :) comel kan? kecik je... hehehehe.. oleh sbb aku x penah amik tahu bile last period sume... so Dr predict je due date aku based on the size of the fetus. (note: fetus= baby yg lom kua perut). so the due date will be on 15th January 2014 !! oh no.. seram gila walaupun lama lagi hehehe.. heart beat pun normal.. alhamdulillah.. aku nk masukkan gambar heart beat tp pc ni dh start gila,malas nk layan.

skarang ni, aku punya mual2 semacam berkurangan sket tp tetap ada. kalau dia datang tu.. mmg rasa bad mood kejap. naseb husband sgt understanding, kalau aku ckp aku pening, atau sakit perut, laju2 dia dtg n urut, peluk.. i love u muahh muahh.. tp so far xde muntah dah.. rasa nk muntah jela. n mmg angin banyak gila.so skarang kalau aku nk melepas angin ke hape, aku x peduli dah. lepaskan saja... !! haha..

skang gak aku dh start amik supplement lain selain folic acid, iaitu, ubat homeopathy B1 ape tah,sorry ubat tu kat dlm beg malas plak aku nk hamik.. hehehe.. nnt2 aku bgtau nama dia ok.. so mostly sups ni adelah tuk perkembangan fetus. ubat ni xde rasa apape.. cuma xbest kau xleh telan. so kena kemam atau gigit. ok bayangkan, dhla rasa nk muntah, kena plak kemam benda yg xde rasa.. lagilah nk muntah bukan? kalau kena kemam kopiko ke hapa xpe gak.. hahaha..  pantang dia adelah caffein. so far aku mmg xsuka ubat ni. tp for u my baby, lautan api pn sanggop ibu renangi.. ceewahh hahaha.. mmg poyo si eha ni hahaha..


okay tutup bab mengandung, mari cerita kesah deting semalam.

semalam, aku pegi deting dengan suami dan beshtie dekat mid valley horeyss !! :) walaupun midV adelah antara shopping mall yang aku tak berapa suka sbb selalu sesak dengan manusia, tapi hanya kat situ je ada Dubu Dubu Seoul Food :))

credit to Wanie Besh

dubu2 ni aku tak tahulah ade kat tempat lain ke tak.. dah 2x g sini. so for korean food lovers, bolehla datang sini.. mmg best makanan dia.. tp air dia sume xbest ahahaha.. si tuan siap mintak honey sbb air dia xde rasa pape.. apa dia ingat tu kedai ayah dia ke ape?? hahaha so far yang aku dh try sume pn best. beef bibimbap, jigae, ntah apa lagi aku pn x sure nama dia. hehehehe.. tp best la.. 

yang bestnya, patutnya nk celebrate beshday hami n daia skali, bole plak kitorg lupa. ape punya hampagas dapat makanan trus lupa persahabatan lebih 15 tahun ni.. hahahaha.. so lepastu kitorg laju2 g Baskin Robin. sbb ade antara geng yang nk balik dah. fuhhh.. nasib baik bejaya pujuk untuk stay tanpa bgtahu nk celeb besday dorang :)

 cer teka mana Daia n Hami?hehee.. credit to Wanie Besh (pow gamba ko jelah, sonang)

best gila!! aku xtau pn BR ade buat set fondue!! eskem2 besh, buah2han n kek dip dalam choc hazelnut yg mabeles! set ni rm 50+ .tak ingat sbb tuan yg bayar.. hahaha.. n maybe set ni xde kat kedai BR biasa sbb yg kitorang g n cafe die.. mcmtulah yg tuan.. hehehe.. tp mmg best n berbaloi.  daripada bli kek besa2 pastu xtau mana nk campak.. :)

so dating ngan beshtie berakher lepas fondue tu licin. masing2 ade hal, aku n husband plak decide nk tengok wayang. tak lain dan x bukan, Fast n Furious 6 :) tapi ingatkan xramai nk tengok sbb kan dh lama gk citer tu kua.. rupenye mak aih.. hamik kau 2 seat drpd screen. nasib baik sc jaoh gak dr seat. kalau x ade gak ibu mengndung yg muntah dalam tu.. hahahha..


cerita ni sirious best gila.. dah la aku n suami dh ngantuk gila tunggu sejam lebih tuk citer ni.. pastu bole plak kat dalam tu die punya iklan smpai stengah jam.. mmg tido r kitorg! hahaha.. naseb baik la bile start je mata memasing trus segar. best! best! best! untuk seorang hardcore action n thriller movie mcm aku, movie ni mmg berjaya memuaskan nafsu serakah saya. bagus. haha

tapi ade xbest gak. ujung tu.. tetiba kua jason statham.. aku dhle x suka dia.. mesti dalam F&F 7 ade dia.. cis..